Essential-Killing-2010-–-Hollywood-Movie-Watch-Online

Essential Killing (2010)

Kako ne bih stvarao lažne iluzije i prodavao pogrešnu priču, od samog starta ću reći da ovo definitivno nije film za širu publiku, i da on zahteva specifičnu vrstu posmatrača koji će razumeti i tolerisati njegov artistični pravac. Iako sam naslov i koncept svedoče da će ovo biti jedan akcioni, brutalni i politički film, on je sasvim nešto suprotno od toga: jedan poetičan film, prepun fantastičnih kadrova i alegorija.

“Essential Killing” se zasniva na jednom zbilja jednostavnom i ne baš potpuno jasnom konceptu. Mi se u film uključujemo sa nekolicinom američkih vojnika koji drže opkoljenog jednog islamskog ratnika (ako uopšte i jeste ratnik, pošto se nigde tačno ne prikazuje njegova militarna povezanost), za koga se tvrdi da je Taliban ( a ni to nam nije dokazima potvrđeno), koji se uspešno krije od ovih vojnika što ga uhode.  On uspeva da se odupre prvoj liniji otpora, ali tako usamljen, zbunjen i bez oružija biva ubrzo zarobljen od strane Amerikanca, potom ispitivan i mučen da bi ga na kraju poslali u bazu negde u Istočnoj Evropi. Zahvaljujući nesreći na putu ka toj bazi, naš protagonista uspeva da se otrgne i utekne i biva kroz čitav film gonjen od strane američke vojske, sam protiv svih.

Ono što me je jako oduševilo u ovom projektu jeste odsustvo političkih obeležavanja i reputacije, i samim time odbacivanje svih mogućih klišea koje sam kao skeptik očekivao čim sam saznao da se radi o talibanima i amerikancima. Ovaj film se centrira oko unutrašnje borbe i ogromne želje za životom, prelaženjem preko najgorih mogućih prepreka čisto zarad mogućnosti novog daha. Umesto klasičnih ratnih motiva, iako većina vremena u filmu posvećuje  poteri, film se bavi karakternom studijom našeg protagoniste, kako iz čiste uplašenosti prelazi u apstraktno, koje ostavlja ogromne posledice i promene na njegovo fizičko, mentalno i duhovno stanje. Film poseduje i nekolicinu sanjovitih, tj. surealnih sekvenci, koje pokazuju ženu i dete u okolini za koju slobodno možemo asocirati da je zavičaj glavnog aktera, dajući nam neku sliku onoga što ga tera da ide dalje, što mu daje snagu.

Sa tehničke strane, kinematografija i formiranje kontrasta boja na belim zimskim pejzažima je zbilja ništa manje nego impresivno. Pošto se od starta ističe artističnost filma, i ako se nađete u neverici u vezi događaja i sekvenci koje će se ovde odigrati, treba imati u vidu da ovaj film više teži egzistencionalnoj noti, nego realnoj.

Ono što pored kinematografije čini ovaj projekat tako posebnim jeste kvalitet glume glavnog aktera. Našeg protagonistu tumači Vincet Galo (Vincent Gallo), koji obavlja fantastičan i maksimalno posvećen posao u ovoj nemoj i izuzetno komplikovanoj ulozi. On pomoću svojih facijalnih ekspresija, urlika i gestova uspeva da nam stvori jednu realnu sliku izuzetno uplašenog i uznemirenog čoveka u potpuno nepoznatoj sredini. Galo i kada ubija u filmu, radi to na jedan uplašen i bangav način, dajući nam sliku ljudskosti, čoveka koji ne ubija iz čistog sadizma, već iz same nužnosti. Za ovako impresivan performans Galo je nagrađen na festivalu u Veneciji.

Pored pomenutih atributa, koji skreću pažnju na artističnu opredeljenost ovog projekta, potrebno je još naznačiti da je ovo u biti nemi film, koji u devet desetina svoje duracije ne poseduje nikakav dijalog. Nadam se da će vam se dopasti ovo neobično ostvarenje i da će vas podjednako zabaviti kao i mene.

Ocena:  8/10

Leave a Reply

1 Comment

  1. Sasa_Vojinovic

    Odlican film! Gluma prvoklasna, a i predjeli, izabrani!
    Ja bih samo rekao, ljudski organizam je kao masina, sta sve moze da izdrzi, nevjerovatno!

Next ArticleSucker Punch (2011)