ZeroDarkThirty2012Poster

Zero Dark Thirty (2012)

Još će mnogo vremena proći dok ne saznamo celu istinu o smrti Osame bin Ladena, u temporalnom i lokacijskom pogledu. Od “Jedanaestog Septembra „ , američka ofanziva protiv muslimanskog sveta, bila je iscrpljujuće sveobuhvatna. Pod okriljem medijski kreirane slike stvarnosti, ispod patriotske borbe za mir i pravdu  progurani su suštinski interesi finansijsko-resurne prirode. Stalno slušamo iste vesti iz Pakistana, Iraka,  Afganistana, samo su brojke drugačije. Sa takvom osnovom, filmska publika sa ovih prostora, tu uključujem i sebe u svakom pogledu, pod uticajem trejlera  i  sa znatno razvijenim kritičkim mišljenjem i osećajem za pravdu,  unapred je formirala negativnu sliku o „ Zero Dark Thirty“ , novom filmu oskarovke Ketrin Bigelou (Kathryn Bigelow). Pružila  je deo onog što sam očekivao ali mnogo više onog što nisam.ZeroDarkThirty2012Poster

 ,,Zero Dark Thirty”  – odiseja o decenijskoj poteri za bin Ladenom , sloganski ovenčanom kao ,,The Greatest Manhunt In History” , započinje zvucima paničnih poziva poginulih u napadu na ,, Kule bliznakinje “ da bi se završio zvaničnim događajem 2. maja 2011 godine, kada je tim, sad već dobro poznatih ,,dži aj džo” specijalnih  jednica pod nazivom ,,Foke”, usmrtio lidera ,,Al Kaide”.

Glavni protagonista je Maja (Jessica Chastain),  mlada pripadnica CIA-e, koja je provela celu dosadašnju, doduše kratku , karijeru u analiziranju informacija o terorsitičkoj grupi i čoveku odgovornom za napad na Nju Jork. Stiže u Pakistan i pridružuje se Denu (Jason Clarke) u nizu mučenja muslimana za koje veruju da imaju direktne veze sa ,,Al Kaidom” . Njena mladost i neiskustvo za nju čine čitav postupak izuzetno mučnim ali posle nekog vremena ona postaje znatno nemilosrdnija od svog, naizgled oštrijeg kolege.

Pritisak raste  kako vreme odmiče, godine prolaze bez rezultata, svaki obećavajući trag dovodi do dva lažna, počinje da oseća posledice umora, birokratije  i činovništva. Jedna Stvar je neosporna, o Džesiki Čestejn ćemo slušati još dugo godina. Pravo otkrovenje, za svega godinu dana, posle ,,The Help”, ,,The Tree of Life”, ,,Take Shelter” , sa ovom poslednjom ulogom se zacementirala u vrh svoje branše. Glavni je kandidat za prestižne nagrade ove sezone, potpuno opravdano. Ne govori mnogo u  filmu ali svojim pogledom i držanjem rezbari Majinu nedruštvenost, rigidan karakter i fanatičnost u radu, kojim nam pruža uvid u mračno srce američke administracije na bliskom istoku.

Posle niza scena mučenja, Bigelou  prikazuje isečak Baraka Obame u kojem on  tvrdi da je tortura  protivna  američkoj politici. Priča nam je svima poznata, sveža u pamćenju,  ,,Zero Dark Thirty” biva znatno superiorniji u odnosu na ,,The Hurt Locker” koji je bio prljava propaganda. Ovde to nije slučaj, teško će se ovim plasirati ”amerikanizam” i opravdanost postupaka. Čitava radnja će biti krajnje naporna za prosečnog gledaoca, nema dinamičnih akcionih scena, ljubavnih priča, niti klasičnog mačoizma.

Ne kažem da treba da poverujete u ono što vidite, nisam ni ja. Ali  ono što pokušavam da kažem jeste: ,,Keep an open mind.” Svakom filmu treba prići sa ,,praznom pločom”. Bigelou vrti materijal Marka Bola (Mark Boal) na takav način, uz pomoć fenomenalne montaže, kadriranja i zvučne obrade, da bismo teško mogli da tvrdimo da ,,Zero Dark Thirty” nema kvaliteta. Ne treba ga poredit sa njenim prethodnim filmom, ovo je mnogo prizemnije, bez  preteranih patriotskih izliva. Setite se Finčerove ,,Društvene mreže” , bio je to film sa moralnim znakom pitanja, ambivalentnog narativa i psihološkog pristupa. Pored toga bi bilo nerealno tvrditi da to nije sasvim solidan film, na osnovu dobre režije i glume. Isti slučaj imamo i ovde.  Manipulacija? Svi mi to volimo, kada se radi kako treba. Ketrin Bigelou i senzacionalna Džesika Čestejn to rade skoro savršeno. Iako mi je  mrsko da priznam, ali tako je.

Ocena :  9/10

autor recenzije: Bojan Gačić

Leave a Reply

41 Comments

  1. Milos

    Ne mogu da poverujem sta sam procitao…Veoma sam zaintrigiran recenzijom,jer definitivno ne mogu da poverujem da film nije propagandno sranje kao The hurt locker…Rekao sam sebi da definitivno ne zelim da bacam vreme gledajuci filmove kojima Amerikanci pokusavaju da nametnu nekakva opravdanja za svoja zlodela,tako da sam definitivno mislio da nema promil sanse da odgledam ovaj film…Hvalospevi americkih kriticara me nisu zanimali,ali posto si i sam rekao da si ocekivao da ovo bude isto jadno kao HL (zbog cega ne znam sta te je navelo da uopste das ovome sansu),a posle ispade da je dobar?!?!?!?!(i dalje ne mogu da poverujem),moracu ipak da pogledam…Nadam se samo da nisi video nesto nepostojece pa da izgubim 157 min bzv…

    • Bojan Gačić

      Ima propagande naravno, to se na osnovu kratkog opisa vidi, ali ne u toj meri niti na način koji smo svi očekivali. Film je zaista vrlo složen i težak, bavi se mnogo više psihologijom. Pogledaj film i javi kako ti se čini. Samo mu treba prići sa neutralnog terena, tj. svakom filmu treba dati šansu, jer ako se pogleda sa već formiranim stavom, unapred će se doneti negativan sud. Ne želim da me niko pogrešno svati, ne simpatiziram ništa što se dešavalo prethodne decenije na tom polju ali ovaj film ima mnogo kvaliteta koje bi bilo nerealno i neprofesionalno zanemariti.

  2. baberunner

    Ou jea! Katarinin tour d' force!

  3. baberunner

    …mada mi opet nije jasan taj "patriotski izliv" u The Hurt Locker, gledao sam film više puta, al' nekako ne naleteh na scenu u kojoj se to vidi – je l' to učitavanje ili je neki director's cut koji si samo ti imao prilike da vidiš?
    Isto bih voleo da mi ukažeš na neki istraživački rad iz oblasti teorije filma gde bi se jasno moglo saznati šta je zapravo propagandni film i kako se u tom ključu The Hurt Locker tumači.

    • Bojan Gačić

      Snimaš čisto akcioni film o ratu u Iraku, gde se amerikanci muče demolirajući bombe, sa dovoljno akcionih scena da se progura šitoj publici. Da ja tebe pitam sad nešto : '' Da li američku invaziju na Irak smatraš kao opravdan i visoko moralni čin ? '' Iz tvog komentara deluješ kao neko ko apsolutno veruje svemu što čuje na CNN- u.

  4. baberunner

    Prva rečenica je odavanje najdubljeg poštovanja The Hurt Locker. I ja isto mislim, dajte što više akcije. Nije valjda to što ima akcije neki hendikep? Bitno je da nema scene koja bi potvrdila da je "propagandni" (pod pretpostavkom da taj izraz tebi znači postojanje ideološke agende naklonjene aktuelnom američkom političkom diskursu). Mada ja nemam ništa protiv američkih desničarskih filmova dokle god su dobro snimljeni. Ali The Hurt Locker nije takav, možda The Kingdom ili Black Hawk Down.
    A moj politički stav je nebitan za ovu priču. Recimo da verujem onome što vidim u dobro snimljenim filmovima – podjednako i u Bin Ladena, i u Predatora. 😀

    • Bojan Gačić

      Tebi je verovatno '' In The Land of Blood and Honey'' remek delo.

      • baberunner

        Vidiš, ti ne umeš da me objasniš, mada ne vidim razlog zašto bi to radio. Mene ne zanima tvoja ličnost, na kraju krajeva ovaj blog je zamišljen kao mesto za razmenu mišljenja o filmovima, je l' da? Zato se držimo te priče. Ključ za tumačenje filmova leži u samim filmovima, a ne u nama.
        Kad ljuštura The Hurt Locker počne da se odmotava dolazi se do "čudesnog" otkrića: ratni film temeljne leve orijentacije koji u centar priče stavlja potragu za egzistencijalističkom potvrdom čoveka u modernom liberal kapitalizmu. Upravo suprotno od onoga što tvrdiš.
        Sa druge strane, ispred očiju ti prolaze, manje-više neprikriveni "desni" filmovi kojima prišivaš najviše ocene, a da uopšte ne postaviš pitanje političkog diskursa. Pravda za The Hurt Locker!

        • Bojan Gačić

          To je neko tvoje viđenje, tj. želja da vidiš ono što nije ni u petom planu. Koje ''desne'' filmove sam ja nahvalio?

          • baberunner

            Nije samo moje viđenje, i izvlači se iz onoga što se vidi u filmu, za razliku od tvog tumačenja koje bi se dalo opisati kao "što se babi snilo, to joj se i zbilo". Kad budeš odlučio da govoriš o filmu, onda ću i ja vrlo rado da ti ukažem na čemu se zasniva "levo" tumačenje. Zar je moguće da još nisi iščeprkao makar jednu scenu koja bi The Hurt Locker gurnula u "desnom" smeru?
            A što se tiče "desnih" filmova, ta evo ti cela Nolanova Batman trilogija gde se neskriveno brani američki sistem, čak i potvrđuje spoljna američka suprematija. Hoćeš još: Taken, Expendables, Dredd, Body of Lies, Watchmen…

          • Bojan Gačić

            Pisao sam samo jedan od tih tekstova. ''Body of Lies'' je čist akcioni film, ne pretenduje da bude ništa više od toga. Ti čiraš uopšte ko je koji tekst pisao?

          • baberunner

            Ali jesu "desni". Je l' tako? Znaš, kad si na projektu zajedno s još nekim onda je red i da ga podržiš.
            I ta priča koja se ponavlja na blogu o akcionim filmovima kao nekoj "nižoj" sorti filmova ili filmova nesposobnih za veće "intelektualne" domete je u filmskoj teoriji završena pre 40 godina. Još od pojave Siegelovog klasika Dirty Harry.
            A u osamdesetim je akcioni film istaknut kao najpotentnija forma u smislu znakovitosti (vidi pod Die Hard). Ono što važi za sve repertoarske filmove (a takvi se mahom opisuju na ovom blogu), važi i za akcione filmove, a to je da se imaju tumačiti kroz metafore i simbole.
            Btw, najteže je snimiti dobru akciju.

          • Bojan Gačić

            NIsam gledao ni jedan od navedenih filmova osim ''Body of Lies''. Ni Goran ni ja ne biramo filmove na političkom osnovu, tako da ti što pokušavaš da proguraš kao činjenicu je plod tvoje mašte. Teško da možemo reći za većinu akcionih filmova da imaju veliku simboliku, uglavnom su laka zabava.

          • baberunner

            To važi za sve filmove. Zašto bi akcioni bili izuzetak?
            Nisam rekao da birate na političkom osnovu, već da vam u nekima smeta prozapadna ideologija (čak i kad je nema), dok se u drugima ne osvrćete na to.

          • Milos

            Imas tvoj beloved film na rts2 u 22h…

  5. nenad222

    ja mislim dok su snimali ovaj film zaboravili su jednu bitnu stavku-da ljudima dok sede pred ekranom 2ipo sata treba da bude zanimljivo….

    • Bojan Gačić

      Mislim da poenta filma nije bila da te zabavi.

      • Jagos

        Nisam gledao film ali imam pitanje za tebe -koja je poenta onda jednog filma.. ? ako je trebalo da iznese neke istorijeske bliske ili daleke cinjenice na dosadan nacin (ne nuzno ) onda bi to bio dokumentarac zar ne ? jer valjda bi prva poenta jednog filma trebala da bude zabava ? nije bitno da li je to horor pa da te zabavi na njemu svojstven nacin ili komedija na svoj…ali mislim da je poenta zabava…e sad ako film nosi poruku u sebi tim bolje naravno… tako da ponovim pitanje …. koja je poenta jednog filma ?

        • Bojan Gačić

          Takvim pitanjem deluje kao da je fil jednoznačnom kategorijom. Poenta komedije je da nas nasmeje, drame, ili pak trilera, da nas navede na razmišljanje. Zavisi od filma do filma. Iz Nenadovog komentara sam shvatio da je očekivao nešto znatno dinamičnije, što definitivno nije bila podloga sa kojom jeovo snimano.

          • Jagos

            Bojane- poenta trilera je da me ZABAVI time sto ce da me da na razmisljanje …komedije da me ZABAVI time sto ce da me nasmije…horora da me ZABAVI time sto ce da me mozda uplasi ….. itd …ti si dao izjavu da film gore navedeni ne treba da nas zabavi…znaci ljudi koji zele da se zabave gledaju komedije …pametni ljudi ili ljudi koji zele da preispitaju svoju inteligenciju gledaju trilere …a horore gledaju samo mazohisti .,..jer oni ne zele zabavu vec strah ….ili pak mozda vide ZABAVU u tome… gresis sine…ovaj silno gresis kao sto bi rekao cini mi se dusko dugousko…on me je zabavljao kada sam bio mali …ZABAVLJAO ….

          • Bojan Gačić

            Ti pogledaj onda ovaj film, verovatno će ti biti zabavne scene gde muče pripadnike muslimanske veroispovesti. Znam mnogo dobrih filmova koji nisu zabavni.

          • Jagos

            Pazi Bojane …mislim da smo se malo mimoisli u razmisljanju…kapiram sta zelis da kazes…posle nekog filma ces nasmijan odskakutati a posle nekog ces jako ostati potresen posebno ako se radi o nekom filmu napravljenom po istinitoj osnovi ..mada moze naravno jako da bude potresna i obicna fikcija u zavisnosti od glume scenarija itd itd da ne duljim…ali ono sto ja pokusavam da kazem jeste da prije svega pocinjemo da gledamo neki film jeste da provedemo tih sat ipo dva tri kvalitetno…a kvalitetno vrijeme se drugim rijecima opisuje kao zabava…vrijeme loseg kvaliteta opisujemo sa rijecju dosada…a nenad je rekao da ne vidi nista zabavno u filmo -tacnije da je bilo dosadno gledati film ne bitno koju poruku salje …veselu ili tesku rekao je da to nije bas dobro prikazano i da zato nije bilo 'veselo' a onda ti kazes da poenta nije da ga zabavi …pa nije ni poenta bas ni da ga smori zar ne sto je ocigledno uradio…i ti ces sad da kazes da film salje poruku…ali poenta je da ga ta poruka nije takla zato sto smatra da nije dobro odradjena i da smatra da je uzalud potrosio vrijeme -tj nije se 'zabavio' … p.s. kada tarantino sjecka i muci nekog u filmu to mozemo ipak da kazemo buvalno da je zabavno zar ne …tako da je zabava relativan pojam zar ne …

          • Bojan Gačić

            Očigledno tumačimo termina ''zabava'' različito. Ovaj film bih najpre okarakterisao kao potresnim na adekvatnim mestima. Pogledaj, pa javi kako ti se čini.

          • nenad222

            ja mislim da se svi na ovom sajtu slazemo da su mu ovaj baberunner i vuk pošteno zavukli,onako profesorski 😀

          • baberunner

            Ali mučenje u Zero Dark Thirty ima poentu: tortura od strane Zapadnog čoveka ima za posledicu degradaciju Čoveka Trećeg sveta kroz sve oblike poniženja, uključujući seksualno, dok ga ne svede bukvalno na nivo životinje. Otprilke isto što SAD rade u spoljnoj politici.
            A što je najbitnije, mučenje ima uporište u priči. I nije dosadno.
            Svi smo gledali Reservoir Dogs.

          • Bojan Gačić

            To je deo propagande, oni muče čoveka sa proklamovano opravdanim višim ciljem pronalaska bin Ladena. Tako u '' The Hurt Locker'' imaš scenu gde Iračanin aktivira bombu pomoću telefona, sve sa osmehom na licu. Nasuprot tome leži segment gde američki vojnik pokušava da spasi bombaša. Zvanična priča jeste kako je cilj te jedinice bio da učine to mesto bezbednim. Dakle oni, koji su bespravno ozvršili invaziju na Irak, sada sebe stavljaju u ulogu spasilaca i dobročinitelja. Ti tu ne vdiš propagandu? ''Zero Dark Thirty'' je mnogo složeniji film od ''The Hurt Locker'', više pokazuje administraciju, činovništvo, koncept lestvice tj. kako visina položaja utiče na obavljanje posla. Nema iritantnih mačoizama kao ni toliko patriotskih izliva. Bigelou ovu ovu priču prikazuje sa mnogo više težine i pažnjom ka detaljima.

          • baberunner

            Naravno da je The Hurt Locker slojevitiji od Zero Dark Thirty. U njemu postoji objašnjenje zašto James spašava bombaša (koji, jelte, nije bombaš). James to radi ne zbog dobrobiti žrtve već zbog uzbuđenja koje konstantna opasnost izaziva u njemu. Žrtvu spašava ludak. Njemu jasno stavljaju do znanja koliko je sumanut čin demontiranja. Ne postoji niti jedna jedina scena u filmu u kojoj su američki vojnici prikazani kao neki "dobrotvori" koji doprinose blagostanju Iračana. Oni čak i ne vide Irak kakav jeste, već imaju svoju predstavu o tom izopštenom mestu a koja opet dolazi iz motiva zašto su oni uopše došli tamo. Naravno, prethodno je ovako kompleksan film neophodno pažljivo gledati.
            Sa druge strane, Zero Dark Thirty, kako uvodna scena mučenja može da bude na bilo koji drugi način okarakterisana do kritičkom. Čak sam pomalo nespretno natuknuo šta predstavlja to mučenje. Nismo valjda slepci, već gledaoci, i svi videsmo šta ispitivač uradi onom talibanu. Ne izvlači zaključke iz izjava zvaničnika, već iz scena koje vidimo u filmu – samo se to računa. Hoćeš još? O paraleli između Maje i Bin Ladena, o personifikovanoj opsesiji čitave nacije, o karijerizmu…

          • Bojan Gačić

            A gde to ''The Hurt Locker'' kritikuje invaziju na Irak ? Pošto ti tvrdiš da nije propaganda.

          • baberunner

            The Hurt Locker nigde ne kritikuje invaziju direktno, možda indirektno preko tretmana glavnih likova koji su prikazani kao nedovršeni ljudi, lunatici. Mislim da nisam ni ustvrdio da je The Hurt Locker na takav način kritičan. Jer Kathryn ne želi da objašnjava rat kao istorijski permanentnu kategoriju kroz vojnu intervenciju jedne supersile. The Hurt Locker zahvata šire od samo jednog sukoba. Zato je Irak koji tamo vidimo je izopšteno mesto, ne onakav kakv jeste, već onakav kako ga vidi okupaciona sila.
            Sa druge strane, se za Zero Dark Thirty, uzimajući u obzir scene torture, Majinu transformaciju i finalnu scenu u avionu, svakako ne može reći da aminuje politiku Vašingtona.

          • Bojan Gačić

            ''The Hurt Locker'', u političkim prilikama kojim je nastao, nije mogao da ide tom linijom neutralnosti koju ti pokušavaš da plasiraš. Nema tu '' malo trudna- mnogo trudna'' , metoda, ili će direktno da kritikuje invaziju ili će da pravda. Bigelou, ili Ketrin, kako je ti zoveš, te lunatike portretira sa namerom da se prikažu kao vojnici koji su žrtvovali sopstvenu psihu zarad svoje domovine i borbe za bezbednost . Irak je nama prikazan onako kako okupator želi da ga vidimo.

            ''Zero Dark Thirty'' , snimljen kada se situacija poprilično stišala, ima prostora da uputi omanju kritigu Vašingtonu( baš ta scena u avionu ili onaj segment sa Obamom i mučenjem). Zato mislim da je, pored znatno superiornije glume i složenije scenarija, realniji i manje proamerički.

          • baberunner

            Sve je tako, jedino nam trebaju scene da to potkrepiš. 😀

          • Bojan Gačić

            Ta neutralnost o kojoj ti govoriš je održavanja stvari ''status quo'', dakle nepromenjenim. Zvanična priča jeste da oni tu čine dobro. Bigelou i Mark Bol nigde to ne osporavaju, stoga oni samo produžavaju iluziju kod gledaoca.

            Ništa nije objašnjeno povodom tog rata, kako je započet, iz kojih razloga, što je nužnost za film ovakvog profila. Prikazana je muka američkih vojnika, dok demoliraju bombe i broje dane do povratka kući. Ko je tu zaista u muci?

            Svaki Iračanin je naslikan kao potencijalni terorista tj. svi oni izgledaju primitivno. A da se malo zapitamo kako su do toga došli i ko ih je doveo u to stanje.

            Da su hteli da se malo bar dublje pozabave radnjom, razrafili bi glavne likove i njihovu istoriju. O tim vojnicima znamo vrlo malo. Sve se svodi na scene eksplozija. Dakle čista akcija, pomoću koje plasiraju poruku publici, pogotovo mlađoj koja ne vidi dalje od eksplozinosti i prihvata to sve kao činjenice. Nešto slično je sa filmom ''Rambo'' rađeno, samo su u pitanju bili Rusi.

            Scena sam ti naveo u jednom od prethodnih komentara, sada i celokupnu sliku. Ti očigledno imaš neki politički stav i žarku želju da ''The Hurt Locker'' vidiš kao neko remek delo. Ne bih ulazio u tvoje viđenje tog sukoba i koliko ga samtraš opravdanim, iz komentara se vidi tvoj stav.

            Preporučujem ti da pogledaš ''Mirotvorca'' sa Klunijem i Kidmanovom, pa da tu isto potražiš ''masterpis'' elemente.

          • baberunner

            Ajd' što učitavaš filmu nešto čega nema, al' što meni inputiraš?
            Razumem zašto to radiš filmu: ne postoji drugi način da objasniš film, pa mu pridaješ scene koje ne postoje.
            Gde ja to pomenuh izraz "neutralno"?
            U kojoj se sceni vidi "zvanična priča" i iz kog ugla je prikazana? I čija "zvanična" priča? Američka? Bigelowkina?
            U kojoj sceni se pojavljuje Bigelow? U kojoj Boal? Hvataš se za sve sem za ono najbitnije – scene. Gde se vidi pretenzija da se objasni rat u Iraku? The Hurt Locker zahvata šire. Je l' to postoji neka obaveza da se u ratnom filmu razloži sveukupna situacija o konkretnom sukobu? Odakle je izvlačiš? Ne misliš valjda da su Ford, Walsh ili Fuller snimajući ratne filmove hteli da objasne korene sukoba?
            Film govori o tome zašto su oni došli tamo. Samo to treba da vidiš.
            O vojnicima se zna dovoljno, tj. o onima koji nose film.
            Kakva mlađa publika? Šta, treba i da ih vaspitava? Imaju roditelje i škole za te stvari.
            Iračani nisu predstavljeni kao zlikovci, već ih američki vojnici vide tako. Iz prvog lica. Ali, sad sledi šok za tebe – postoje najmanje dve scene koje prikazuju Iračane kakvi zaista jesu! I postoji razlog i objašnjenje u priči zašto su te scene drugačije od ostalih. A američki vojnici su prikazani kao warjunkies – neprilagođena bratija. I postoji sijaset scena koje ih prikazuju u ne baš najsjajnijem svetlu. Čak postoji scena u kojoj pomišljaju da ubiju jedni druge. Svaka scena se računa, ne samo u The Hurt Locker, nego u svakom filmu.
            I tu scenu sa bombašem na koju se vraćaš sam ti objasnio. Čak nisi ni provalio da nije pravi bombaš – na silu mu je montirana bomba.
            A pošto imaš predrasude prema akcijama, otkriću ti da postoji nešto što se zove "dramski razvoj likova kroz akciju", i patentirano je pre tridesetak godina kad su iz američkog b-filma uveženi reditelji u prvu ligu i oni su to doneli sa sobom. Likovi se ne razvijaju kroz dijalog, nego kroz činjenje, delanje.
            A ovaj pokušaj da mene objašnjavaš kroz film… Nije valjda da ljude ravnaš po filmovima koje vole? Pih, nema razloga da ti ja budem tema.
            Neću više da te smaram. Želim ti da ti blog bude čitan i posećen. Aj' uzdravlje.

          • Bojan Gačić

            ''Je l' to postoji neka obaveza da se u ratnom filmu razloži sveukupna situacija o konkretnom sukobu?'' Tebi očigledno ne. Kako onda to '' The Hurt Locker'' zahvata šire? Ti od svih tih scena ne vidiš suštinu i poruku. ''Film govori o tome zašto su oni došli tamo. Samo to treba da vidiš.'' Ti vidiš ono što se želi od tebe, u svakom slučaju.

            Pozdrav.

          • Milos

            Pazljivo pratim vasu polemiku i mislim da ne treba da se trudis da mu objasnis…Ocigledno je da @baberunner smatra da film ima neku poentu osim da se sto veci broj ljudi "upeca" da sve sto Amerikanci rade,rade zbog "viseg cilja" i "mira u svetu",do kojeg se moze doci jedino tako sto ce oni pokrenuti rat,a na kraju je ispalo da je ovaj film svoju namenu uspeo da ostvari i kod @baberunner-a,tako da je svakako uspesan…Dakle da sumiram,poenta filma je da saosecam sa strahotama kroz koje prolaze americki vojnici i da vidim "zasto su oni dosli tamo"…Zasto su STVARNO dosli tamo ili zasto su po "Hurt locker-u" dosli..Ako to ne vidim,onda ne razumem dubinsku poruku filma…vazi…Poz

          • Bojan Gačić

            Hvala.

  6. ClariceStarling

    Džesika Čestejn je nejveci razlog zbog kojeg cu gledati film. Zaista ne pamtim da me je ijedan glumac/glumica toliko odusevila u poslednjih desetak godina. Od izbora uloga, preko toga da apsolutno SVAKU ulogu odigra toliko dobro da je gledam samo kao licnost koju igra, a ne kao glumicu koja glumi u filmu. Zaista je neverovatna, i biram da joj verujem i sa ovim filmom i ulogom, do sada me nije razocarala.

    • Bojan Gačić

      Baš tako, mene je isto oduševila. Ona i Dženifer Lorens su dva najveća talenta u poslednjih desetak godina sigurno.

  7. Gandalfbeli

    Filmovi kao ''Argo'' i ovaj su djubre koji glorifikuju Ameriku, nisam nacionalista ali mi je muka od toga da sve ljude prikazuju kao stoku osim sebe, u ovom filmu sam navijao za teroriste, bili su mi simpaticniji od ove kucke!

    • dr.b

      Kralju!!! Svaka ti je ka' u Njegosa!Slazem se da je ovaj film bolji od The Hurt Locker-a(koji je najveci promasaj u istoriji dodele oskara) ali,dati ovom filmu 9/10,pa to se granici sa neukusom!!!

  8. Pingback: Kakav je film? » Rendition (2007)

Next ArticleHoly Motors (2012)