Ubica iz budućnosti – Looper (2012)

Nakon pogledanog trejlera, “Looper” mi nije razvio neko preterano interesovanje jer je delovao kao još jedan sci-fi triler koji se bavi putovanjem kroz vreme, ali nakon zaista velikog broja kako hvalospeva, tako i oštrih kritika na njegovu realizaciju, naprosto sam morao da mu posvetim vreme, a gde to bolje da uradim nego u bioskopu.

Nalazimo se u 2044. godini, u budućnosti gde Amerika predstavlja znatno mračnije i surovije mesto nego što je to sada. Kao to što obično biva u futurističkim filmovima, vidimo budućnost koja je kontrolisana strahom i radikalnim klasnim razlikama, gde civili šetaju naoružani ulicama, droga je dostupna svima na svakom ćošku, a tehnologija je toliko napredovala da imamo specijalne motore koji lebde iznad zemlje i posebne mašine pomoću kojih možemo da putujemo kroz vreme. Pored svih načela demokratije koji su pali u vodu, u ovoj ne toliko dalekoj budućnosti vidimo i novi korak u evoluciji čoveka, gde određene jedinke počinju da razvijaju telekinetičke moći, koje su još uvek u prilično slaboj fazi.

Kada smo naslikali pozadinu i dočarali okruženje, vreme je da predstavimo našeg subjeka Džoa Simonsa, protagonistu na kome ćemo biti fokusirani  tokom čitavog filma.  Iako je putovanje kroz vreme izmišljeno, nadležni organi ovog futurističkog sveta su se jednoglasno složili i proglasili ga ilegalnim, pošto njegova zloupotreba može imati velike posledice kako po prošlost, tako i sadašnjost i budućnost. Naravno, kao što je to slučaj i u našoj sadašnjosti, grupa ljudi je pronašla način kako ilegalno da koriste stvari koje su strogo zakonom sankcionisane da bi lepo zaradili od njih.

Upravo u ovoj ilegalnoj delatnosti naš protagonista zarađuje za svoj život. Džo je “Looper“, tačnije posebna vrsta plaćenog ubice koji pomaže svojim sumnjivim klijentima da se reše njima problematičnih ljudi tako što ih vraća u prošlost i eliminiše, u vremenu kada još nisu otkriveni napredni metodi za praćenje i pronalaženje nestalih ljudi. Ova specifična usluga plaća se polugama čistog srebra, čiji neto isključivo zavisi od ozbiljnosti zadatka.

Čitav procees izgleda ovako: Tajna organizacija veže i spakuje osobu koju želi da eliminiše u vremensku mašinu, stavivši joj vreću preko glave i pojas sa polugama srebra na leđa. Osoba biva poslata na dogovoreno mesto i vreme gde ih “looper” čeka sa puškom da ih po njihovom pojavljivanju raznese. Po okidanju obarača, “looper” kupi poluge srebra i spaljuje telo žrtve tako da za njom ne ostanu nikakvi dokazi. – Kratko i jednostavno, bez ikakvih tragova i nepredvidivih neprijatonosti.

Ova uigrana akcija je savršeno funcionisala do momenta kada se Džou na dogovorenom mestu ne pojavljuje njegova verzija 30 godina iz budućnosti. Oklevajući na sekund, Džou beži njegova verzija iz budućnosti i on se ubrzo nalazi u situaciji da vija da ubije samog sebe iz budunosti sebe iz budućnosti da ubije, ne bi li spasao sebe u sadašnjosti od svojih nezadovoljnih šefova.

Iako ovo sada ovako ispisano zvuči previše zamršeno, naracija u filmu sve više nego jasno objašnjava, da sam skoro pa siguran da veliki deo publike neće imati problema u praćenju priče. Naravno, kao što je to obično slučaj u mojim recenzijama, nisu svi detalji priče otkriveni jer ne želim previše da otkrivan i tako upropastim faktore iznenađenja koje film sa sobom nosi.

Pored svih negativnih komentara koji se mogu naći na internetu, smatram da je scenarista i reditelj Rajan Džonson (Rian Johnson) uspeo da napravi jedan uzbudljiv, dinamičan, lukav i pre svega inteligentan sci-fi triler koji je svakako prevazišao sva moja očekivanja.

Ono što je difinitivno najbolje kod ovog filma jeste to što je scenario toliko kvalitetno napisao da je uspeo jednu vrlo kompleksnu i zamršenu situaciju da predstavi na tako jednostavan način koji je više nego lak za pratiti. Doduše, ima  nekoliko glupih i nepotrebnih kliše momenata, ali gledano kao jednu celinu, “Looper” je odlična priča koja se trudi da što je bolje moguće pokrije rupe i propuste u ideji putovanja kroz vreme njegovog uticanja na prošlost, sadašnjost i budućnost.

Pored dobro osmišljenih okreta i dosta uzbudljivih akcionih sekvenci, Džonson je uspeo u filmu čak i da prikaže vrlo kvalitetne likove, sa dobrim pozadinskim pričama koje su zvučna imena iz glumačke postave fantastično ekranizovala.

Džozef Gordon-Levit (Joseph Gordon-Levitt) je kao i obično sjajan u svojoj roli. Levitova maska dosta pomaže da se napravi makar minimalna uverljivost da su on i Brus Vilis (Bruce Willis) ista osoba. Brus Vilis glumi svoju standardnu Brus Vilis ulogu, ali to u ovom slučaju nije loše, jer Džo iz budućnosti definitivno ide uz njegov temperament. Iako je kasting zaista pun sjajnih aktera koji su se više nego odlično pokazali u ovom filmu, istakao bih još samo i Džefa Denijelsa (Jeff Daniels) koji je uvek maestralan.

 Da ne bih pretvorio ovu recenziju u omanji roman, skratiću sa elaboracijom najsitinijih segmenata i reći ću još samo da je “Looper” i pored sitnih propusta i nekoliko kliše Brus Vilis momenata i dalje jedan vrlo uzbudljiv, dinamičan, fantastično snimljen i kvalitno napisan film, koji smatram jednim od najprijatnijih iznenađenja ove godine. Odličan sci-fi triler, velika preporuka ljubiteljima ovog žanra. Ako imate priliku, obavezno ga pogledajte u bioskopu.

 

Ocena: 8/10

TAGOVI:

OSTAVI KOMENTAR, ULEPŠAJ MI DAN

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ulogovan kao . Izloguj se?

4 Comments

  1. Mario

    Još jedno veliko razočaranje. OK je gluma, vizuelno film izgleda odlično, ali, po meni, fali ono nešto da bi ga učinilo interesantnim i izdvojilo iz proseka Od mene ocena 6/10

  2. Kurosaki D!

    ..po meni jedan od boljih filmova u 2012…i moram dodati da me Joseph Gordon-Levitt prijatno iznenadio svojom glumom..što je uspio takodje potvrditi u The Dark Knight Rises !! 10/10

  3. Milos

    patetika na kraju filma je pobedila

  4. Milan

    Uzasno los film…totalno bezveze. Nisam odgledao ni pola sata. Jednostavno nisam mogao vise da izdrzim.