I ove nedelje sam se odlučio da posetim bioskop sa ciljem da ispratim neki od aktuelnijih filmova. Ovog puta odlučio sam se da pogledam “The Gentlemen”, novi film čuvenog britanskog reditelja Guy Ritchie-ja, koji već nešto jače od dve nedelje puni bioskopske sale širom sveta.
Glavni razlog za to su pretežno pozitivne kritike koje dobija od strane publike i kritičara.
Ritchie-jev novi film koštao je 22 miliona dolara, a rezultati sa box office-a tvrde da je za četrnaest dana uspeo da utrostruči uložen novac. Zaintrigiran uspehom, odlučio sam se da pružim šansu ovom filmu.
U nastavku ovog teksta, možete pročitati šta mislim o filmu “The Gentlemen” kao i Guy Ritchie-ju kao umetniku.
Neslavna holivudska epizoda jednog od kultnog britanskog reditelja i scenariste
Guy Ritchie je čovek koji se proslavio snimajući britanske gangsterske filmove koji su više ličili na veoma nasilne komedije nego bilo šta drugo. Nakon ludačkog uspeha filmova poput “Two Smoking Barrels”, “Snatch” i “RockNRolla”, publika i kritičari su prepoznali Ritchie-ja kao vrhuskog reditelja i scenaristu, te je sasvim logično zašto je dotični otišao u Holivud i krenuo da radi na skupim projektima koje su finansirali neke od najvećih filmskih kuća na svetu.
Međutim, iako je Ritchie 2009. godine lepo započeo svoju holivudsku karijeru sa modernom adaptacijom “Sherlock Holmes-a”, njegova reputacija je polako počela da tone. Na stranu što je drugi film o najpoznatijem detektivu na svetu prošao okej kod publike, kritičari su polako počeli da kritikuju Ritchie-ja. U narednih nekoliko godina, Ritchie postaje bleda slika sebe i njegovi projekti više ne prave očekivane rezultate, dostojne ovog nekada baš velikog imena.
Njegov “The Man from U.N.C.L.E.” prošao je loše i kod kritičara i publike. Warner Bros. je zaradio svega 900,000 dolara od ovog projekta, što je baš bedno, pogotovo kad uzmemo u obzir da je film koštao 80 miliona da se napravi.
Ali to je samo početak Ritchie-jevih problema. Samo dve godine nakon katastrofe zvane “The Man from U.N.C.L.E.”, Ritchie se vraća u bioskope sa novim filmom “King Arthur: Legend of the Sword”, koji beleži još gore rezultate.
Te 2017. godine, “King Arthur: Legend of the Sword” proglašen je za najveći promašaj godine. Iako se na filmu radilo 7 godina i Warner Bros. je stvarno dao tonu novca da se od ovog projekta napravi čudo, Ritchie je potpuno podbacio. Finalni rezultat je bio poražavajuć za sve. Pored toga što nije uspeo da oduševi publiku i zaradi željenu količinu novca, “King Arthur: Legend of the Sword” čak nije uspeo ni da povrati uložena sredstva. Warner Bros. je ostao kratak 150 miliona dolara na ovom projektu, što je baš skandalozno.
Nakon dve finansijske katastrofe, Ritchie dobija šansu od strane Disney-a da opere obraz sa igranom verzijom kultnog animiranog filma “Aladdin”. Na stranu što je opet žestoko opljuvan od strane kritičara i publike, Ritchie ovog puta uspeva da povrati budžet i čak zaradi impresivnu količinu novca kompaniji koja ga je angažovala. Iako mnogi tvrde da je “Aladdin” najgori od svih Disney-evih modernih adaptacija starih popularnih crtaća, dobar rezultat na box office-u Ritchie-ju ipak još malo produžava karijeru.
Nakon nekoliko slabih projekata, Ritchie se odlučuje da se vrati šablonu sa kojim je imao najviše uspeha i izbaci novi film o britanskim gangsterima po imenu “The Gentlemen”.
O čemu se ovde radi?
Priča filma “The Gentlemen” prati Mickey Pearson-a, američkog emigranta koji je u Londonu izgradio carstvo marihuane. Nakon nekoliko decenija uspešnog uzgajanja i distribruiranja trave, Mickey dolazi na ideju da povuče iz igre i svoju imperiju proda dinastiji milijardera iz Oklahome. Međutim, kad se pročuje vest da “kralj marihuane” planira da se penzioniše, veliki broj sitnih, a i krupnih kriminalaca i prevaranata dolaze na ideju da probaju da ugrabe deo Mickey-evog kolača pre nego što se londonska krimi scena zauvek promeni. Ovo naravno pokreće niz smislenih i besmislenih akcija sa svih strana koje će svim igračima u filmu znatno zakomplikovati život.
Baš kao “Two Smoking Barrels”, “Snatch” i “RockNRolla”, “The Gentlemen” je klasičan Ritchie krimić. Film nas uvlači u nesvakidašnja dešavanja britanskog podzemlja i upoznaje sa gomilom šarenolikih likova koje samo Ritchie može da osmisli. Baš kao i u gorepomenuta tri filma, Ritchie ovde takođe romantizuje kriminalace i formira priču u kojoj se “spletom slučajnih okolnosti” prepliću interesi mnogih klanova koji čine londonsku krimi scenu.
Naracija je opet važan faktor u Ritchie-vom filmu i veći deo priče je ispričan kroz monolog jednog od glavnih likova. Narator je taj koji nas baca u različite momente priče koji se dešavaju u daljoj, a i bližoj prošlosti.
Iako poseduje gomilu nasilnih scena i dosta akcije, “The Gentlemen” je u suštini komedija. Baš kao i u “Two Smoking Barrels”, “Snatch” i “RockNRolla”, čitava radnja je prezentovana kroz prizmu apsurda. Dijalozi su vrlo vickasti, a sami likovi dovoljno uvrnuti da nas asociraju na neke od Ritchie-jevih najpoznatijih junaka kao što su Mickey O’Neil, Bullet-Tooth Tony i Boris the Blade.
Poseban pomen svakako zaslužuje grupa boksera/repera iz “The Gentlemen” koji nose iste karirane trenerice i furaju go-pro kamere na glavi kako bi snimali svoje pljačke i posle od tog materijala pravili spotove koje kače na YouTube. Definitivno samo Ritchie može ovakve likove da smisli.
….međutim, postoji veliki problem
Iako “The Gentlemen” u mnogim segmentima uspešno oponaša Ritchie-jeve klasike i daje utisak kao da je dotični reditelj i scenarista opet uspeo da proizvede izuzetno zabavan krimić koji će oduševiti njegove stare fanove, postoji i određeni problem u srcu priče filma koji bukvalno narušava integritet i smisao čitavog projekta.
Pošto je nemoguće da objasnim na što konkretno mislim a da ne spojlujem film, dajem vam jedan veliki SPOILER ALERT pre nego što krenem da elaboriram problem. Ukoliko još uvek niste pogledati film i ne želite da vam ga pokvarim, predlažem vam da sad ugasite tekst i vratite mu se nakon što pogledate “The Gentlemen”.
Ako ste nastavili sa čitanjem, shvatiću to kao znak da ste pogledali film ili vas prosto ne zanima dovoljno da biste bežali od spojlera.
Elem, da pređemo na stvar:
Tokom prve polovine filma, Mickey Pearson nam je predstavljen kao vrhunski uzgajivač marihuane koji je u igri ostao toliko dugo jer niko nije umeo da provali gde i na koji foru gaji tu silnu travu. Nakon što Mickey uspostavi ozbiljniji kontakt sa Matthew Berger-om (predstavnikom dinastije milijardera iz Oklahome) i skapira da je dotični zainteresovan da otkupi njegov posao, Mickey ga vodi na jednu od lokacija da mu “otkrije svoju formulu uspeha”.
Svega nekoliko scena nakon tog obilaska, Mickey-u neko upada baš na tu skrivenu lokaciju i krade mu ogromnu količinu robe. Pošto Mickey u jednoj sceni direktno kaže Matthew-u da niko sem njega ne zna za ovu lokaciju, dosta je providno ko stoji iza čitave pljačke.
Iako je Ritchie uspeo da stvori zaista zabavan film sa puno interesantnih okreta, likova i detalja, ovaj momenat u potpunosti narušava utisak. Pošto sam gledao film sa društvom, video sam da je i drugim ljudima pored mene ova scena naglo ubila interesovanje za film. Zbog ovog nesmotrenog kiksa, čitava misterija koju Ritchie pokušava da odmrsi publici pred očima pada u vodu i film prosto postaje banalan.
Sva sreća pa “The Gentlemen” sadrži u sebi dosta kvalitetnih scena, dijaloga i performansa, pa ljudi u bioskopu nisu imali poriv da se spakuju i izađu sa projekcije. Iako sam se prilično smorio zbog predvidivog scenarija, ono što me je zaista zabavilo jeste performans Hugh Grant-a.
Hugh u filmu glumi Fletcher-a, brbljivog privatnog detektiva sa homoseksualnim tendecijama koji tvrdi da poseduje “pipave” informacije sa kojim ucenjuje Mickey-a preko njegovog pomoćnika. Iako ovo nije tipična rola u kojoj smo navikli da viđamo slavnog britanskog glumca, Hugh je naprosto razvalio. On u apsolutno svakoj sceni briljira i u potpunosti gospodari našom pažnjom. Defintivno jedno od prijatnijih iznenađenja ove godine.
Pored sjajnog Grant-a, treba pomenuti i odlične performanse Colin Farrell-a i Matthew McConaughey-a. Colin glumi presmešnog trenera boksa koji pokušava da iskontroliše svoje nenormalne članove kluba, dok McConaughey briljira kao “kralj marihuane” Mickey Person.
Za kraj
Iako vrlo zabavan, “The Gentlemen” je film koji je žrtva sopstvene gluposti. Ritchie jeste imao sjajnu ideju i ovo mu je definitivno najbolji film u poslednjih 10 godina, ali priča prosto poseduje glupe propuste koji čine čitav film antiklimatičnim. Svakako pohvala za trud i pokušaj. Bolje da nastavi u ovom pravcu nego da ponovo snima budalaštine kao što su “King Arthur” i “Aladdin”.
arianagrande
Necu da pricam nista o filmu zato sto necu da spojlujem.Samo cu reci da je film odlican.Nije savrsen ali je svakako vredan gledam ja.
Sto se tice njegovih prethodnih filmova,istina je da se The Man From UNCLE nije proslavio sto se tice zaradjenog novca,ali to je odlican film.Glumci su odlicni,radnja je odlicna,scenario je odlican.Sve vreme drzi paznju.A i mislim da Guy nije trebao toliko da se okrece Holivudu posto je ocigledno da mu i ne lezi.Ali mislim da je on jedan on najbolja rezisera,samo treba da se drzi onog sto mu lezi a to su ovakvi filmovi.
arianagrande
Moja tastatura misli za sebe pa mi izbaci je kontra reci.